Ombudsman/politisk sekreterare (100%)

Vi söker dig som är driven, som gillar en varierande arbetsdag och som inte är rädd för att hugga i när det behövs. Du är självgående som person och har “öga” för vad som behövs göras och som också ser till att få det gjort. Du är flexibel till din personlighet och har inga problem med att planerna för dagen snabbt kan ändras.

I rollen som ombudsman har du hela Västmanland som ditt arbetsfält. Du kommer att ansvara för arbetet inför, under och efter valet 2018. Du kommer att arbeta med administration, planering och genomförande av aktiviteter som länsförbundet beslutar. Du stödjer också våra 10 kommunföreningar i deras valarbete.

Som politisk sekreterare är du behjälplig fullmäktigegruppen med underlag för beslut, att skriva utkast till debattartiklar samt stödja gruppledaren i dennes arbete.
I båda rollerna hanterar du media, sociala media och andra externa kontakter.

Vi ser att du är en van datoranvändare och kan program som t ex InDesign. Du är också kunnig när det gäller sociala medier. Erfarenhet av tidigare politiskt arbete är inget krav, men en god merit och vi ser också gärna att du sympatiserar med de liberala tankarna.

Tjänsten är en visstidsanställning till 31 okt 2018. 100% tjänstgöringsgrad, uppdelad på 50% som politisk sekreterare för Liberalernas fullmäktigegrupp i Region Västmanland och 50% som länsombudsman för Liberalerna Västmanland. Din arbetsplats kommer att finnas på Liberalernas kansli i Västerås, men även på Regionhuset som är beläget vid Västerås sjukhus. Körkort är ett krav och vi ser gärna att du har tillgång till egen bil.

Kollektivavtal mellan IDEA/Unionen tillämpas. Lön efter överenskommelse.
Intervjuer kommer att hållas löpande.

Information om tjänsten:
Helena Hagberg, vice ordförande Liberalerna Västmanland, 0702442755, helena.hagberg@liberalerna.se