Vårt uppdrag är att utifrån liberala idéer ta strid för varje människas frihet att forma sitt eget liv. Just nu är vi inne i ett spännande förnyelsearbete och vi söker en nyckelspelare för att utveckla Liberalerna i Västmanland.

Vi söker dig som är driven, som gillar en varierande arbetsdag och som inte är rädd för att hugga i när det behövs. Du är självgående som person och har “öga” för vad som behövs göras och som också ser till att få det gjort. Du är flexibel till din personlighet och har inga problem med att planerna för dagen snabbt kan ändras.

I rollen har du hela Västmanland som ditt arbetsfält. Du kommer att ansvara för arbetet inför, under och efter valet 2018. Du kommer att arbeta med administration, planering och genomförande av aktiviteter som länsförbundet beslutar. Du stödjer också våra 10 kommunföreningar i valarbetet. Du hanterar också media, sociala media och andra externa kontakter.

Vi ser att du är en van datoranvändare och kan program som t ex InDesign. Erfarenhet av tidigare politiskt arbete är inget krav, men en god merit och vi ser också gärna att du sympatiserar med de liberala tankarna.

Visstidsanställning till 31 okt 2018. 100% tjänstgöringsgrad. Din arbetsplats kommer att finnas på Liberalernas kansli i Västerås. Körkort är ett krav och vi ser gärna att du har tillgång till egen bil.

Kollektivavtal mellan IDEA/Unionen tillämpas. Lön efter överenskommelse.

Information om tjänsten:
Helena Hagberg, vice ordförande Liberalerna Västmanland, 070-244 27 55

Ansökan till: helena.hagberg@liberalerna.se senast den 1 mars.
Intervjuer kommer ske löpande.